درج آگهی

تجهیز مجموعه جهانی تخت جمشید به نسل پنجم اینترنت

تجهیز مجموعه جهانی تخت جمشید به نسل پنجم اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در مجموعه جهانی تخت جمشید این مرکز را مقصد منحصر به فرد گردشگری دانست و از تجهیز این مجموعه به نسل پنجم اینترنت جهت ایجاد شرایط مطلوب برای گردشگران خبر داد.

محمد جواد آذری جهرمی ، در جریان بازدید از واحد IT تخت جمشید، ضمن ابراز خرسندی  از اقدامات صورت گرفته توسط این این واحد در چند سال اخیر، تخت جمشید را به عنوان یک مقصد گردشگری منحصر به فرد در کشور معرفی کرد و در این باره اظهار داشت: این مقصد گردشگری نیازمند خدمات مطلوبی در زمینه اینترنت و سایر امکانات رفاهی در زمینه ارتباطات بوده که لازم است شرایط مطلوب تری برای گردشگران فراهم آید. 

وی ضمن تاکید بر ایجاد زیرساخت های لازم به منظور تقویت اپراتورهای تلفن همراه گفت: با پیشنهاد استاندار فارس با برنامه ریزی های صورت گرفته این وزارت و شرکت های مجری، این عرصه جهانی به نسل پنجم شبکه اینترنتی با سرعت بالا مجهز خواهد شد.

در ادامه این بازدید، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر ساله مجموعه جهانی تخت جمشید، شاهد حضور گسترده گردشگران از سراسر کشور و خارج از کشور است که ضرورت می یابد متناسب با این شرایط حضور، امکانات ارتباطی و فناوری‌های مربوط به اطلاعات و پردازش آن ها که از اساسی ترین زیرساخت های گردشگری محسوب می‌شود، در این بستر جهانی مورد توجه قرار گیرد.

حمید فدایی در زمینه پیشنهادات و مطالبات مجموعه های جهانی تخت جمشید، نقش رستم و پاسارگاد خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: موضوعی که در محوطه ها و بناهای میراث فرهنگی در مقیاس جهانی مطرح است امکانات مربوط به نیازها و خواسته‌های گردشگران که یکی از مهم ترین آن ها زیرساخت‌های ارتباطی نظیر اینترنت و سرعت مناسب آن می باشد.

وی اضافه کرد: افزایش پهنای باند، راه اندازی وای فای، ارتقاء قابلیت های نقاط دسترسی و فیبر نوری نیز شرایط کیفی مناسب تری را برای خدمات به گردشگران فراهم می کند.

آخرین رویداد ها و اخبار شیراز

مشاهده همه