درج آگهی

مرکز مشاوره در شیراز

مرکز مشاوره در شیراز

خیلی از شهروندان ساکن در شیراز برای مشاوره گرفتن در زمینه های مختلف روانشناسی به دنبال یافتن بهترین مرکز مشاوره روانشناسی هستند اما به دلیل عدم شناخت و آگاهی کافی در مورد بهترین مرکز مشاوره در شیراز عاجز اند و سردرگم می شوند. همانطور که میدانید شرایط فعلی و مشکلاتی که گریبان قشر وسیعی از مردم ایران را گرفته مشکلات عصبی و روانی می باشد که موجب به وجود آمدن مشکلات بزرگتر نیز می شود.

مرکز مشاوره در شیراز

خیلی از شهروندان ساکن در شیراز برای مشاوره گرفتن در زمینه های مختلف روانشناسی به دنبال یافتن بهترین مرکز مشاوره روانشناسی هستند اما به دلیل عدم شناخت و آگاهی کافی در مورد بهترین مرکز مشاوره در شیراز عاجز اند و سردرگم می شوند. همانطور که میدانید شرایط فعلی و مشکلاتی که گریبان قشر وسیعی از مردم ایران را گرفته مشکلات عصبی و روانی می باشد که موجب به وجود آمدن مشکلات بزرگتر نیز می شود. از این رو ما در مقاله مرکز مشاوره در شیراز قصد داریم تا با معرفی مراکز مشاوره و روانشناسی شما را در انتخاب و بهبود مشکلاتتون یاری دهیم.

مرکز مشاوره و روانشناسی آوای فرشته تخصصی ترین و بزرگترین گروه روانشناسی در شیراز، واقع در ستارخان می باشد که خدمات ارزیابی روانشناختی، مشاوره کودک و روانشناسی کودک، تست های روانشناسی، روانسنجی، تست هوش و استعدادیابی، رواندرمانی اختلالات بالینی، مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی و شغلی را زیر نظر بهترین دکتر روانشناس و روانشناس خوب در شیراز ارائه می دهد. از مزیت های گروه روانشناسی و کلینیک روانشناسی آوای فرشته می توان به تعهد و تجربه روانشناس، درمان چندوجهی و تیمی، تجهیزات پیشرفته و بروز، آرامش فیزیکی و دسترسی مناسب اشاره کرد. مخاطبین کلینیک روانشناسی آوای فرشته کودکان، نوجوانان، والدین و خانواده ها، زوجین، مدیران و سازمان ها و تمامی افرادی که به سلامت روان، آرامش و پیشرفت اهمیت می دهند، هستند.

تعریف روانشناسی و اهمیت آن در زندگی امروز

قبل از اینکه با بهترین مرکز مشاوره در شیراز آشنا شوید بهتر است یک آشنایی کلی در مورد روانشناسی پیدا کنید که ما برای شما در این مطلب آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

روان‌شناسی علمی است که با استفاده از روش علمی به پژوهش و مطالعهٔ روان (ذهن)، فرایند ذهنی و رفتار در انسان می‌پردازد. به عبارت دیگر، در روان‌شناسی مباحث رفتار و فرایندهای روانی مورد توجه است. امروزه مثل گذشته «روح و روان» هنوز با توجه به تغییرات ذر ارزش ها و تعریف ما از مسائل اهمیت دارد و کم تر کسی رو میتوان سراغ داشت که به «علم روانشناسی» نیاز نداشته باشد. یکی از بهترین راهکارها در روانشناسی زبان بدن یا Body language است. به این معنی که از حرکات و رفتار فرد مقابل می توان فهمید چه در ذهن شخص می گذرد.

همه افراد به دنبال یک زندگی بهتر با ایده آل های خود هستند. عواملی مانند شادی، رضایت از زندگی و خوشبختی ، ثروت مالی ، سلامت روحی و روانی، موفقیت، جایگاه اجتماعی مناسب از جمله مواردی هستند که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. علم روانشناسی موثرترین ابزار برای رسیدن به اهداف تعیین شده است.

آشنایی مختصر با واژه روانشناسی

واژه‌ی روان‌شناسی (Psychology) از دو بخش روان + شناسی (Psycho+logy) ساخته شده است که یک واژه‌ی یونانی است. نماد (Ψ) بیست و سومین حروف الفبا یونانی هست (یعنی psi ) که همچنین اولین واژه psuche به معنی روح (soul) است. البته psyche هم از این واژه سرچشمه گرفته است.

بهترین مرکز مشاوره در شیراز

پیدا کردن بهترین مرکز مشاوره در شیراز و یا هر شهر دیگری سخت و دشوار است زیرا، شما با یک سرچ کوتاه در اینترنت میتوانید به لیستی از اسامی روانشناسان دست پیدا کنید. اما وقتی سراغ رزومه برخی از این افراد می رویم متوجه می شویم که رزومه مشخصی ندارند.

برای پیداکردن یک روانشناس خوب باید به یکسری نکات توجه کنیم:

  • روان درمانگر خوب باید از نظر علمی صلاحیت لازم را داشته باشد. یکی از در دسترس ترین روش های بررسی صلاحیت یک روانشناس داشتن پروانه سازمان نظام روانشناسی است.
  • مشاور باید به اندازه کافی باصلاحیت و باتجربه باشد تا بتواند بدون اینکه از شنیدن مشکلات شما زیاد برانگیخته شود، به شما کمک کند بر مشکلاتتان غلبه کنید.
  • درمانگر در صورت لزوم، اختلالی را در شما تشخیص می دهد اما کاملا روی شما متمرکز می ماند و به شما کمک می کند این اختلال را مدیریت کنید تا حالتان بهتر شود.
  • درمانگر میان افکار و احساسات شما تعادل برقرار می کند، بی آنکه از شدت یکی بکاهد یا دیگری را نادیده بگیرد.
  • مشاور کاملا روشن برایتان توضیح می دهد که چطور می تواند به شما کمک کند.
  • مشاور می داند که ممکن است پاسخ همه سئوالات شما را نداند، یا نتواند در برخی زمینه ها به شما کمک کند. او صادقانه به اشتباهاتش اعتراف می کند، از بازخوردهای واقعی شما استقبال می کند، و از آنها به عنوان تجربیات یادگیری بهره می گیرد تا در کمک به شما و تامین نیازهایتان در آینده بهتر عمل کند.

این موارد تنها تعدادی از نکاتی است که شما باید به آنها توجه کنید. و مهمترین مسئله این است که شما با مشاور احساس راحتی داشته باشید و بتوانید براحتی مشکلاتتان را برایش بازگو کنید.

مشاور خانواده در شیراز » روانشناس خوب در شیراز

روبرو شدن با بسیاری از معضلات و مسایل مختلف در زندگی اعم از فردی ،اجتماعی و یا خانوادگی معمولا بسیار چالش برانگیز و همراه با احساس نارضایتی، سردرگمی، ‌اضطراب و درماندگی است و بی شک اداره ی تمامی این مسائل به تنهایی امکان پذیر نخواهد بود. شما با مراجعه به یک کلینیک مشاوره در شیراز خوب و بهره‌گیری از دانش افراد متخصص به راحتی مشکل خود را حل کنید. مشکلات مختلفی در خانواده بین زن و مرد پیش می آید که ممکن است خودشان توانایی حل کردنش را نداشته باشند. حل مشکلاتی مثل اختلاف سلیقه یا اختلاف نظر در اداره امور زندگی، تربیت فرزندان، برخورد با خانواده و فامیل یکدیگر و … بعضی وقتها نیاز به نفر سومی دارد که کاملا بی طرف است و در حل مشکلات خانوادگی تخصص دارد. در اینجا یک مشاور خانواده نقش بسیار مفیدی ایفا می کند. همچنین اگر فرزندتان دچار مشکلات روانشناسی شده است می توانید با مراجعه به مشاوره کودک علت مشکل را پیدا و آن را حل کنید.

مشاوره آنلاین در شیراز چه مزیتی دارد؟

در مشاوره آنلاین، روانشناس ها و مشاورها از طریق راه های ارتباطی مثل: ایمیل، پیام متنی، تماس تصویری، تماس صوتی و موارد مشابه با متقاضیان ارتباط برقرار میکنند.

امروزه به دلیل مشغله کاری افراد و همچنین شیوع ویروس کرونا مشاوره آنلاین بیشتر از پیش مورد استقبال قرار گرفته است که این نوع مشاره در میان مردم، به نام های درمان الکترونیک، درمان از راه دور، درمان اینترنتی و وب تراپی نیز یاد می شود.

از جمله مزیت های این مشاوره :

  • هزینه کمتری نسبت به مشاوره های حضوری دارد.
  • بسیاری از افراد نمی توناند رو در رو در مورد مشکلاتشان صحبت کنند.
  • بسیاری از افراد نمی خواهند که اطرافیان متوجه مراجعه آن ها به روانشناس بشوند.
  • مشاور از این طریق، این امکان را به افراد میدهد که بتوانند افکارشان را منظم کنند.
  • تمامی مکالمات ثبت میشود و میتوانید مجددا به آنها رجوع کنید.
  • گزینه مناسبی برای افرادی که ناتوانی های جسمی دارند به شمار می آید.

مشاوره تلفنی در شیراز به چه صورت است؟

درمان تلفنی درمانی است که به کودکان، جوانان یا بزرگسالان کمک می‌کند تا از طریق تلفن سنتی یا ابزارهای آنلاین مثل اسکایپ و فیس‌تایم درمان شوند. اغلب درمان تلفنی با درمان‌های آنلاین دیگر مانند خدمات مبتنی بر متن یا ایمیل تکمیل می‌شود. این نوع مشاوره میتواند شامل: مشاره خانواده(ازدواج، طلاق، جنسی)، مشاوره تحصیلی، مشاوره کودک، مشاوره مذهبی، مشاوره افسردگی، مشاوره فردی باشد.

با گذشت زمان مردم بیشتر و بیشتر به سراغ درمان تلفنی می‌روند و تحقیات اخیر نشان می‌دهد که درمان تلفنی به ارزش درمانی برابر با درمان حضوری دارد و در برخی نمونه‌ها، حتی بیشتر است.

افراد بیشتر و بیشتری برای تأمین خدمات درمانی روانی و نیازهای آماده‌سازی به مشاوره‌ی تلفنی وابسته خواهند بود.

درمان تلفنی یا آنلاین انتخاب خوبی برای افرادی است که:

  • برنامه‌های شلوغی دارند.
  • محیط راحت خانه را به دفتر درمانی ترجیح می‌دهند
  • نمی‌توانند خانه را ترک کنند
  • اغلب در سفر هستند
  • می‌خواهند که با مشاور ملاقات کنند، اما راه آن‌ها خیلی دور است و نمی‌توانند صورت حضوری مراجعه کنند.

چرا مشاوره حضوری؟

برای برخی مراجعین استفاده از زبان بدن و آهنگ صدا برای برقراری ارتباط موثر با مشاور ضروری است. این افراد نمیتوانند خودشان را با شرایط مشاوره اینترنتی تطبیق بدهند. انتخاب نوع مشاوره که به صورت حضوری باشد یا آنلاین به هر فرد بستگی دارد. برخی ترجیح میدهند که ساعاتی از وقت خود را به مشاوره اختصاص بدهند و در مطب حضوری با مشاور صحبت کنند.

همچنین گاهی مشاوره آنلاین کافی نمی باشد

مشاوره آنلاین غالباً به تنهایی برای درمان مشکلات روانی جدی کافی نیست. درمان عارضههای روانی جدی که سلامتی بیمار یا اطرافیانش را به خطر میاندازد، نیاز به جلسات مشاوره حضوری یا تحت نظر قرار گرفتن در مراکز خاص دارد. مشاورهی آنلاین درمان مکمل موثری برای این گروه از بیماران است، اما به تنهایی کافی نیست. به علاوه ارائهی بعضی گونههای مشاوره به صورت اینترنتی دشوار یا تقریباً غیرممکن است.

البته این نوع مشاوره دارای برخی محدودیت نیزهست:

  • دردسر رفت و آمد و برنامه ریزی
  • انتظار طولانی قبل از شروع مشاوره
  • تمایل نداشتن برای صحبت کردن

آخرین رویداد ها و اخبار شیراز

مشاهده همه