درج آگهی

سونوگرافی سه بعدی شیراز

سونوگرافی سه بعدی شیراز

سونوگرافی یکی از روش های نوین برای دیدن تمام بافت های داخلی بدن است. در این مطلب به توضیح مختصری درباره سونوگرافی سه بعدی و علت انجام آن میپردازیم.

سونوگرافی سه بعدی چیست ؟

در سونوگرافی از راه امواج صوتی معمولا تصاویری از بافت ها و رگ های انسان را خواهید دید. سونوگرافی سه بعدی نیز به همین گونه است. در سونوگرافی سه بعدی امکان تشخیص به موقع ناهنجاری های جنین وجود دارد. در این موارد امکان تصمیم گیری به موقع برای ادامه بارداری وجود دارد. در سونوگرافی سه بعدی می‌توان تمام ارگان‌های جنین از سر تا نوک انگشت‌ها را دید و به صورت دقیق قابل بررسی است. در مورد بی‌ضرر بودن یا ضرر داشتن سونوگرافی سه بعدی هنوز چیزی ثابت نشده است ولی به خانم‌های باردار توصیه می‌شود از انجام سونوگرافی سه بعدی به دلخواه خود خودداری کنند. 

معایب سونوگرافی سه بعدی در شیراز :

هر روش جدیدی ممکن است معایبی داشته باشد. اما سونوگرافی سه بعدی یکی از بهترین روش هایی است که برای دیدن جنین در نظر گرفته میشود. در این روش هر گونه مشکلی که در جنین وجود داشته باشد خیلی خود تشخیص داده میشود. از شایع ترین معایب سونوگرافی سه بعدی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • خطر این امواج به مدت زمان تابش امواج، شدت آن‌ها و بسامد امواج بستگی دارد.
  • اگر فردی که سونوگرافی 3 بعدی انجام می‌دهد مهارت کافی نداشته باشد تمرکز بیش از حد امواج بر روی یک نقطه از شکم قرار می گیرد درنتیجه امواج صوتی در یک نقطه جمع می‌شود که نتیجه ان گرم شدن بیش از حد بافت های بدن جنین و حتی بروز آسیب خواهد بود.
  • برای گرفتن تصویر مناسب حداکثر انرژی را به داخل بدن می‌فرستند و چنانچه پروپ این دستگاه به میزان بیش از اندازه بر روی شکم مادر باردار نگه داشته شود، از نظر تئوری حتی می‌تواند کیسه آب اطراف جنین را به شدت گرم کند.
  • در سونوگرافی 3 بعدی امواج صوتی توسط دستگاه تولید می‌شود و پس از انعکاس از سطح بدن جنین، دستگاه این امواج بازتابی را به تصویر تبدیل می‌کند.

مزایای سونوگرافی سه بعدی در شیراز :

از جمله مزایای سونوگرافی سه بعدی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • اسپینا بیفیدا (نقایص ستون فقرات و نخاع جنین)
  • ​همچنین بررسی نتایج اعمال جراحی داخل رحمی، از دیگر کاربردهای سونوگرافی سه بعدی است. 
  • برای بررسی بهتر اختلالات آناتومیک جنین (هر گونه تغییر در اندام درونی و اندام بیرونی مشخص است).
  • همچنین در آینده می‌توان از اين روش برای تعیین اختلالات عصبی جنین و احتمال وجود فلج مغزی استفاده کرد.

بهترین زمان سونوگرافی سه بعدی کی است ؟

سونوگرافی سه بعدی باید در زمان خاص خود انجام شود. اگر دیرتر انجام شود تخشیص مشکلات جنین به تعویق می افتد. سونوگرافی سه بعدی معمولا با توجه به حساسیت جنین در ۳ ماهه اول و به دلیل کم بودن مایع نباید انجام شود و ۳ ماهه دوم بهترین زمان است.

هزینه سونوگرافی سه بعدی :

هر آزمایش تشخیص هزینه خاص خود را دارد. سونوگرافی نیز با توجه به مرکز مورد نظر و میزان دقت دستگاه سونوگرافی هزینه متفاوتی دارد.

آیا سونوگرافی سه بعدی برای جنین ضرر دارد ؟

هنوز هیچ دلیلی دال بر این که سونوگرافی سه بعدی میتواند بر روی جنین تاثیر منفی بگذارد وجود ندارد. اغلب، به زنان باردار در خصوص بی‌خطر بودن این سونوگرافی‌ها اطمینان داده می‌شود. با این وجود، هرگونه سونوگرافی فراصوتی فقط باید توسط یک فرد حرفه ای و آموزش دیده صورت گیرد، تا بتواند آن را در کوتاه‌ترین زمان و با پائین ترین شدت ممکن انجام دهد.

سونوگرافی سه بعدی در شیراز - هزینه سونوگرافی سه بعدی - مزایای سونوگرافی سه بعدی - معایب سونوگرافی سه بعدی - ضرر سونوگرافی سه بعدی در شیراز - مراکز انجام سونوگرافی سه بعدی در شیراز - سونوگرافی رنگی سه بعدی - سونو سه بعدی شیراز

 

آخرین رویداد ها و اخبار شیراز

مشاهده همه