درج آگهی

دوچرخه های هوشمند در شیراز

دوچرخه های هوشمند در شیراز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: با هدف تجهیز ناوگان عمومی غیرموتوری، طرح استفاده از دوچرخه‌های هوشمند نسل ۴ از مرداد در شیراز اجرا می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: با هدف تجهیز ناوگان عمومی غیرموتوری، طرح استفاده از دوچرخه‌های هوشمند نسل ۴ از مرداد در شیراز اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، زوربخش با بیان این که در این طرح ۵ ساله ده هزار دستگاه دوچرخه هوشمند در اختیار ناوگان حمل و نقل غیرموتوری قرار می‌گیرد افزود: تا کنون هزار دوچرخه خریده شده است و هر سال دو هزار دوچرخه به این ناوگان افزوده می‌شود.

 

دوچرخه هوشمند

 

وی گفت: افراد علاقه‌مند شرکت در این طرح، با پرداخت ۲۰ هزار تومان به عنوان حق عضویت ۵ ساله، کارت دریافت و با استفاده از نرم افزار هوشمند نصب شده بر روی گوشی‌های خود، به ازای هر نیم ساعت استفاده از دوچرخه، هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان این که ۲۸۵ ایستگاه برای این دوچرخه‌ها در شهر در نظر گرفته شده است و همه نقاط شهر زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرد افزود: افراد متقاضی می‌توانند دوچرخه‌ها را از ایستگاه‌ها یا هر مکان دیگری که دوچرخه‌ها در آن جا پارک شده اند تحویل بگیرند.

وی گفت: افزاد می‌توانند پس از پایان سفر، دوچرخه‌ها را در هر مکان رها و به وسیله کارت هوشمند عضویت قفل کنند، اما در صورت تحویل دادن دوچرخه به ایستگاه ها، از امتیاز‌هایی همچون سفر رایگان بهره‌مند خواهند شد.

زوربخش گفت: این طرح به صورت ۲۴ ساعته اجرا می‌شود و در صورت رها شدن دوچرخه‌ها در جای کم متقاضی، شرکت پاک چرخ ایرانیان که مجری طرح است، دوچرخه‌ها را به ایستگاه‌های تعیین شده منتقل می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تفاوت دوچرخه‌های نسل ۴ با سه نسل قبل را داشتن جی پی اس، قفل الکترونیکی و سامانه هوشمند بیان کرد و افزود: افراد ثبت نام کننده در این طرح می‌توانند در دیگر نقاط کشور که آینده به این سامانه حمل و نقل مجهز شود نیز از این طرح استفاده کنند.

زور بخش افزود: در صورت استقبال مردم از این طرح به ویژه در نقاط پرتردد شهر، هزینه استفاده از دوچرخه‌ها کاهش و طرح‌های تشویقی افزایش می‌یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز به کاندیدا شدن شیراز به عنوان شهر ملی دوچرخه از سوی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش همگانی هم اشاره کرد و گفت: در صورت استقبال مردم از این طرح، شیراز مهم‌ترین کلان شهر ارائه دهنده این طرح خواهد بود و علاوه بر روحیه نشاط و سلامتی اجتماعی، شیراز همچنان در جایگاه پاکترین شهر ایران قرار می‌گیرد.

 

دوچرخه هوشمند

 

طرح دوچرخه‌های نسل ۴ با ۷۰۰ دوچرخه از زمستان پارسال در تهران اجرا شد.

آخرین رویداد ها و اخبار شیراز

مشاهده همه