درج آگهی

نبود فضای تفریحی در شیراز

نبود فضای تفریحی در شیراز

بدون تردید می توان گفت شیراز از فقر مطلق در زمینه تفریحی و گردشگری به سر می برد و حضور شهرداران مختلف نیز نتوانسته موجب تغییر این وضعیت شود.

در سالهای اخیر صحبتهای مختلفی مبنی بر ساخت پارک آبی، باغ پرندگان، تله کابین و فضاهای تفریحی در شیراز به میان آمده و حتی علیرضا پاک فطرت شهردار سابق شیراز کلنگ ساخت شهربازی بزرگ دراک را در آخرین روزهای حضور خود بر زمین زد که بعدا مشخص شد این طرح سرمایه گذار ندارد.
شیراز در زمینه ارائه طرحهای گردشگری جز نخستین شهرهای کشور بوده اما تقریبا هیچکدام از این طرحها به نتیجه نرسید تا به رتبه آخر ۵ کلانشهر بزرگ کشور در دارا بودن فضاهای تفریحی سقوط کند.در نمایشگاه گردشگری که اواخر دهه هشتاد در شیراز برگزار شد طرح گردشگری پارک آبی بزرگ صدرا به نمایش درآمد که نتیجه آن خلع سرمایه گذار و واگذاری طرح به شرکت دیگری بود که بازهم سرانجامی پیدا نکرد و این پروژه پیشرفت خاصی جز تخریب کوه و محیط طبیعی نداشته است. در همین نمایشگاه سخن از پارک بزرگ پرندگان در قلات به میان آمد که این طرح هم مشخص نشد به کجا رسید!

شهر سلامت بزرگ شیراز در ۹۴۰ هکتار یکی دیگر از طرحهای به نمایش درآمده در آن نمایشگاه بود که اکنون با گذشت حدود یک دهه به تازگی در مرحله ساخت معابر قرار دارد.

طرح پارک تمدنها که جانمایی ها مختلفی برای آن شد نیز همچنان معلق مانده، وعده های مختلف برای ساخت تله کابین در کوه دارک، بام شیراز و دروازه قرآن نیز در حد همان مصاحبه های همیشگی ماند.

شهربازی وعده داده شده در مجموعه خلیج فارس نیز هیچگاه به مرحله اجرا نرسید تا این سووال در ذهن شهروندان شیرازی شکل گیرد که آیا مکان دیگری جز شهربازی بزرگ و سابق شیراز که زمانی آبروی شهر محسوب میشد و اکنون جای خود را به سازه مجتمع خلیج فارس داده، برای ساخت این مجموعه نبود تا تنها مکان تفریحی شیراز از دست نرود؟

شهر گل و بلبل همچنان و تا همین سال ۹۸ از داشتن باغ گلها محروم بوده و اکنون که مسوولان افتتاح باغ گلهای منصورآباد را داده اند باید دید که این طرح می تواند نه با نمونه خارجی باغ گلهای دبی، بلکه با نمونه های داخلی مانند باغ گلهای اصفهان و یا کرج و تهران رقابت کند یا خیر!

دلفیناریوم، سالن پایتناژ، دریاچه بازیهای آبی، پیست اتومبیلرانی، سازه های بزرگ گردشگری، سورتمه، باغ کتاب و … از دیگر کمبودهای جدی شیراز در زمینه فضاهای تفریحی است که با توجه مشکلات فعلی شهر به نظر می رسد حتی در سالهای آینده نیز نباید به ایجاد چنین مجموعه هایی در شهر امید داشت.

آخرین رویداد ها و اخبار شیراز

مشاهده همه