درج آگهی

درمان قطعی واریس در شیراز

درمان قطعی واریس در شیراز

رگ‌های عنکبوتی یا تلانژکتازی به مجموعه‌ای از رگ‌های خونی ظریف گفته می‌شود که نزدیک سطح پوست ایجاد می‌شود. این رگ‌ها غالباً به رنگ قرمز، آبی یا بنفش هستند و شبیه به تار عنکبوت به نظر می‌رسند. رگ‌های عنکبوتی عموماً روی صورت و پاها مشاهده می‌شود. رگ‌های واریسی سیاهرگ‌های بزرگ شده‌ای‌ هستند که عموماً روی پاها ایجاد می‌شوند و معمولاً آبی، بنفش یا همرنگ پوست‌اند و به صورت رگ‌های برآمده، گشاد شده و پیچ خورده‌ای دیده می‌شوند که گاهی برجستگی آنها کاملاً روی سطح پوست مشخص است.
ردیف نام مراکز درمان نشانی مراکز درمان واریس در شیراز شماره تماس
1
مرکز فیزیوتراپی و آب درمان بعثت شیراز، بلوار بعثت، بین فلکه سنگی و چهارراه خلدبرین،
داخل کوچه 15
07136476680
07136475570
09177180361
2
کلینیک تخصصی سمر   شیراز، انتهای قدوسی غربی، کلینیک سمر، طبقه چهارم 07191009092
09174499092

​​واریس چیست

رگ‌های عنکبوتی یا تلانژکتازی به مجموعه‌ای از رگ‌های خونی ظریف گفته می‌شود که نزدیک سطح پوست ایجاد می‌شود. این رگ‌ها غالباً به رنگ قرمز، آبی یا بنفش هستند و شبیه به تار عنکبوت به نظر می‌رسند. رگ‌های عنکبوتی عموماً روی صورت و پاها مشاهده می‌شود. رگ‌های واریسی سیاهرگ‌های بزرگ شده‌ای‌ هستند که عموماً روی پاها ایجاد می‌شوند و معمولاً آبی، بنفش یا همرنگ پوست‌اند و به صورت رگ‌های برآمده، گشاد شده و پیچ خورده‌ای دیده می‌شوند که گاهی برجستگی آنها کاملاً روی سطح پوست مشخص است.

بهترین درمان های جراحی و بدون جراحی برای رفع رگ های عنکبوتی

رگ‌های واریسی و عنکبوتی عارضه‌ای شایع در میان بزرگسالان است، البته این بیماری در میان بانوان شیوع بالاتری دارد. عامل‌های خطر مختلفی احتمال ابتلا به واریس را افزایش می‌دهد که از آن جمله می‌توان به سن بالا، نشستن یا ایستادن بلندمدت، چاقی، بارداری، هورمون تراپی (HT)، قرص‌های ضدبارداری، آسیب دیدگی، سابقه جراحی عروق، سابقه لخته شدن خون و سابقه خانوادگی اشاره کرد. کلینیک ما با بررسی تشخیص درست واریس پا مناسب‌ترین وسریع ترین درمان رابرای بیماران واریسی پیاده می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر ویا رزرو نوبت باشمارهای درج شده در لیست تماس حاصل فرمایید.

علل واریس

علت واریس ناهنجاری‌های ساختاری رگ‌های خونی است. سیاهرگ‌ها خون را از بخش‌های مختلف بدن به قلب برمی‌گردانند. در مسیر جریان خون سیاهرگ‌ها، دریچه‌های یک طرفه‌ای وجود دارد که مانع از برگشت جریان خون می‌شود. این دریچه‌ها بنا به دلایل مختلف آسیب می‌بیند و در نتیجه خون در سیاهرگ‌ها به عقب برمی‌گردد و در رگ انباشته می‌شود. در اثر جمع شدن خون در سیاهرگ، فشار داخل آن افزایش می‌یابد و دیواره رگ ضعیف می‌شود. در این شرایط به دلیل انباشته شدن خون و اتساع رگ‌های درگیر، رگ‌های عنکبوتی و واریسی ایجاد می‌شود.

علائم واریس

رگ‌های عنکبوتی یا واریسی غالباً نشانه یا علامتی به جز ظاهر ناخوشایند ندارد. هرچند برخی بیماران مبتلا به واریس با علائم ناراحت کننده‌ای روبرو می‌شوند که از آن جمله می‌توان به ورم، ضربان زدن، درد، سوزش، خارش، سنگینی، گزگز یا گرفتگی پاها اشاره کرد. این علائم غالباً پس از ایستادن یا نشستن طولانی مدت تشدید می‌شود. همچنین ممکن است پوست به رنگ قهوه‌ای درآید و زخم و ضایعه پوستی نیز ایجاد شود.

عوارض واریس

رگ‌های عنکبوتی و واریسی به ندرت عوارض جدی در پی دارد، اما برخی بیماران دچار زخم‌های پوستی می‌شوند. این زخم‌های باز معمولاً روی پایین پا ایجاد می‌شود و گاهی عفونت بافت نرم را در پی دارد. برخی بیماران مبتلا به واریس با مشکل لخته شدن خون داخل سیاهرگ‌ها (ترومبوفلبیت سطحی) روبرو می‌شوند. خونریزی موضعی رگ‌های واریسی نیز مشکل شایعی است.

تشخیص واریس

پزشک با معاینه دقیق ناحیه‌های درگیر، معمولاً پاها، رگ‌های عنکبوتی و واریسی را تشخیص می‌دهد. معاینه شامل بررسی چشمی و لمس می‌شود. پزشک به قرمزی، ورم، تغییر رنگ پوست و زخم‌های پوستی به دقت توجه می‌کند. اگرچه اکثر موارد رگ‌های عنکبوتی و واریس به درمان نیاز ندارد، در صورت بروز عوارض باید برای مراقبت پزشکی و درمان اقدام کرد. همچنین برخی بیماران درمان را به دلیل ظاهر ناخوشایند رگ‌های واریسی و عنکبوتی شروع می‌کنند. درمان‌های خانگی مختلفی برای تسکین علائم در خانه وجود دارد. این اقدام‌های محافظه کارانه و غیرجراحی از بروز عوارض احتمالی جلوگیری می‌کند.

درمان واریس در شیراز

در ادامه درمان‌های متداول واریس را توضیح می‌دهیم.

جوراب واریس

جوراب واریس یا جوراب فشرده کننده روشی آسان برای تسکین علائم پا در خانه است. جوراب واریس با افزایش دادن فشار پاها، گردش خون را بهبود می‌دهد. این جوراب‌ها در مدل‌ها و قدرت‌های فشرده کنندگی مختلف به فروش می‌رسد. پزشک جوراب مناسب را توصیه می‌کند. جوراب واریس را می‎توانید از داروخانه‌ها و مراکز فروش تجهیزات پزشکی تهیه کنید.

تغییر سبک زندگی

برنامه ورزشی منظم و کاهش وزن به رفع علائم واریس کمک می‌کند. بیمار نباید مدت طولانی بایستد یا بنشیند و باید پاها را هنگام نشستن یا خوابیدن بالا بگذارد تا گردش خون بهتر شود و ورم پاها کمتر شود.

اسکلروتراپی

گاهی اوقات درمان‌های خانگی واریس نتیجه مطلوب را به دست نمی‌دهد. در این شرایط درمان‌های تخصصی‌تری با توجه به محل و اندازه رگ‌های غیرعادی انجام می‌شود. این درمان‌ها غالباً به دلایل زیبایی انجام می‌شود. اسکلروتراپی  درمان متداولی است که در مطب قابل انجام است و اکثر رگ‌های عنکبوتی و بعضی از رگ‌های واریسی را از بین می‌برد. اسکلروتراپی نیازی به بی‌حسی ندارد و پزشک محلول را مستقیماً در سیاهرگ‌های درگیر تزریق می‌کند. محلول تزریق شده سیاهرگ‌ها را متلاشی می‌کند و در نهایت از بین می‌برد. برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید چند جلسه درمان انجام شود. عوارض احتمالی شامل کبودی، ورم، خونریزی، عفونت و تغییر رنگ پوست می‌شود.

لیزر تراپی

لیزرتراپی یکی از درمان‌های جایگزین واریس است که در مطب انجام می‌شود. گاهی اوقات از لیزر در کنار اسکلروتراپی بهره گرفته می‌شود تا بهترین نتیجه ممکن به دست آید. لیزر موثرترین درمان برای رگ‌های عنکبوتی و رگ‌های واریسی ظریف است. لیزر یک درمان جایگزین مناسب برای بیمارانی است که علاقه‌ای به سوزن ندارند. البته متخصص بهترین روش درمان را با توجه به شرایط بیمار توصیه می‌کند. در لیزرتراپی از پرتو نور متمرکزی استفاده می‌شود که باعث گرم شدن و آسیب دیدن رگ درگیر می‌شود و در نهایت لیزر رگ را از بین می‌برد. عوارض جانبی لیزردرمان شامل ورم یا قرمزی جزیی اطراف ناحیه درمان، تغییررنگ پوست، تاول زدن و به ندرت باقی ماندن جای زخم می‌شود. درمان با نور پالسی پرتوان (IPL) روش جدیدی برای درمان رگ‌های عنکبوتی است. در درمان آی پی ال پالس باندهای نوری مختلف به ناحیه مورد نظر تابانده می‌شود.

جراحی سیاهرگ

جراحی برای درمان موارد شدیدتر رگ‌های واریسی ضرورت می‌یابد. پزشک روش‌های جراحی مختلف را به بیمار شرح می‌دهد تا در نهایت بهترین روش برای درمان واریس تعیین شود. یکی از روش‌های جراحی واریس بستن و بیرون کشیدن سیاهرگ است که در آن جراح از راه برش‌های کوچک ایجاد شده در پوست، سیاهرگ آسیب دیده را می‌برد، می‌بندد و بیرون می‌کشد. بستن و بیرون کشیدن سیاهرگ عموماً هم علائم و هم ظاهر رگ‌های واریسی را با موفقیت بهبود می‌دهد. این عمل تحت بی‌حسی موضعی، نخاعی یا بیهوشی عمومی در بیمارستان یا مراکز جراحی سرپایی انجام می‌شود. به ندرت لازم می‌شود که بیمار شب را بستری شود. دوران بهبود این عمل دو تا چهار هفته طول می‌کشد. عوارض احتمالی شامل عفونت، خونریزی، باقی ماندن جای زخم، آسیب عصبی، لخته شدن خون در سیاهرگ عمقی یا واکنش شدید به بی‌حسی می‌شود.

درمان با لیزر داخل رگ

درمان داخل رگ با لیزر عمل جراحی با حداقل تهاجم است که در آن نور لیزر از راه فیبر نازک قرار داده شده داخل سیاهرگ منتقل می‌شود و این تابش نور باعث منقبض شدن رگ می‌گردد. میزان موفقیت اولیه جراحی داخل رگ با لیزر ۹۸ % است. این جراحی عملی سرپایی است که تحت بی‌حسی موضعی یا آرام‌بخش ملایم انجام می‌شود. جراحی داخل رگ با لیزر نسبت به جراحی بستن و بیرون کشیدن رگ درد کمتر و دوران بهبود سریع‌تری دارد.

ابلیشن رادیوفرکوئنسی

ابلیشن رادیوفرکوئنسی داخل رگ درمان با حداقل تهاجم و شبیه به جراحی داخل رگ با لیزر است. اما به جای نور لیزر، کاتتر وارد سیاهرگ می‌شود و سیاهرگ آسیب دیده با انرژی رادیوفرکوئنسی گرم و منقبض می‌شود. این روش نیز مانند جراحی داخل رگ درد کمتر و دوران بهبود سریع‌تری نسبت به جراحی بستن و بیرون کشیدن رگ دارد.

پیشگیری ار ابتلا به واریس

اگرچه پیشگیری از واریس و رگ‌های عنکبوتی همواره ممکن نیست، با این حال روش‌های مختلفی برای کاهش احتمال ابتلا به این عوارض وجود دارد. رعایت توصیه‌های زیر تا حدی به پیشگیری از واریس کمک می‌کند:

  1.  ورزش کردن منظم
  2.  حفظ وزن در حد سالم
  3.  خودداری از نشستن یا ایستان بلندمدت
  4.  روی هم نیانداختن پاها هنگام نشستن
  5.  بالا گذاشتن پاها هنگام نشستن
  6.  خودداری از پوشیدن لباس‌هایی که دور کمر، کشاله ران و پاها تنگ است.

درمان قطعی واریس در شیراز - درمان واریس با لیزر در شیراز - آدرس بهترین مرکز درمان واریس در شیراز - درمان واریس در شیراز - هزینه درمان واریس در شیراز - هزینه لیزر واریس پا در شیراز - هزینه درمان لیزر واریس پا در شیراز - مرکز درمان واریس در شیراز - هزینه عمل واریس پا با لیزر در شیراز - آدرس دکتر واریس در شیراز

آخرین رویداد ها و اخبار شیراز

مشاهده همه