درج آگهی

بهشت ناشناخته شیراز

بهشت ناشناخته شیراز

تصور کنید روی دیوار صخره‌ای غار آهکی زیبایی ایستاده‌اید که آب از سقف آن به زمین می‌ریزد. دیواره و کف غار پوشیده از خزه است. تصویر زیبایی است.

تنگه براق دره‌ای زیبا در نزدیکی روستایی به همین نام در ۲۰ کیلومتری شهر سده در شهرستان اقلید در شمال غربی شیراز استان فارس قرار دارد. مردم ساکن این روستا به زبان لری و ترکی صحبت می‌کنند. مهم‌ترین شغل این افراد دامپروری و کشاورزی است و محصولاتی مانند گندم، غلات، سیب و هلو دارند.

تنگه براق استان فارس

طبیعت چشم‌نواز

مادر طبیعت بسیار سخاوتمند است و به هر کجا که نگاه کنید می‌توانید بخشی از این سخاوت را ببینید. دریاهای وسیع، دره‌های عمیق، جنگل‌های پر درخت، کوه‌های بلند و بسیاری از پدیده‌های دیگر بخشی از هدیه شگفت‌انگیز طبیعت هستند.

در میان دره‌ها می‌توانید بیشتر این مناظر را ببینید و به همین دلیل است که گردشگران جذب این نوع مکان‌ها می‌شوند. تصور کنید دره‌ای عمیق پر از درختان سرسبز بلند، نهر جاری رودخانه‌ای زلال، آبشارهای جاری از صخره‌ها و چشمه‌های جوشان از صخره‌ها جلوی چشم شما قرار دارد. اگر از دیدن این تصویر زیبا خوشحال می‌شوید، می‌توانید از تنگه براق دیدن کنید.

تنگه براق

مسیر دسترسی به تنگه براق

فاصله سده تا تنگه براق ۹۰ کیلومتر و تا شیراز ۱۹۰ کیلومتر است. این روستا در ارتفاع ۱۹۴۰ متری از سطح دریا واقع شده و در فصل بهار و تابستان دارای آب و هوای معتدل اما در پاییز و زمستان خنک است و به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد.

این دره در میان درختان سر به فلک کشیده با فواره‌های مختلف و رودخانه‌ای خروشان، غارهای زیبا، چرتکه‌های آبشاری و ستون‌های آهکی معلق قرار گرفته که مناظر چشم‌نواز و بدیعی را خلق می‌کند.

گیاهان تنگه براق استان فارس

گیاهان در حال رشد روی صخره‌ها پاسیوهای طبیعی می‌سازند. رودخانه پرآبی که در دره جاری است به رودخانه کر می‌رود. رودخانه، دیواره کوه‌ها را بریده و صخره‌هایی با دیواره‌های عمودی روی آن ایجاد می‌کند.

تنگه براق استان فارس

مظاهر طبیعی

در اثر فرسایش سنگ‌ها زیبایی‌های زیادی در مسیر این دره دیده می‌شود که مانند فیل، آب دریاچه‌های طبیعی و صخره‌های زیبا در مسیر آن قرار دارد.

استخر بزرگی در این دره وجود دارد که افراد زیادی آن را برای غواصی و شنا انتخاب می‌کنند. چند سال پیش ایرانی‌ها چندان آن را نمی‌شناختند، اما اخیرا هر هفته بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. بهترین زمان برای سفر به این تنگه از اواسط بهار تا اواسط تابستان است.

آخرین رویداد ها و اخبار شیراز

مشاهده همه